RYNek
Znajdujący się w budynku przy studni. Wypełniony w pełni legalnymi eliksirami i przedmiotami znalezionymi we wiosce. Uzupełniany jest raz do roku [w praktyce, przy postarzeniu]. Prowadzony jest przez handlarza, a w razie jego braku, wolontariusza. Pieniądze, za które zostają kupione przedmioty, idą do kasy sfory.
![]() |
Nuori - 50m // Dostępność: 9 porcji
(Odmłodzenie o 2 lata)
Wypij parę łyków tej gęstej substancji i poczuj, jak twoje stawy stają się mniej sztywne a wzrok staje się nieco ostrzejszy. Eliksir tworzony jest z mieszanki dzikiej róży, szczypiorku, perzu i kruczeneta, wymaga krótkiego gotowania w odpowiednich warunkach i można cieszyć się efektami. Ciało zostaje odmłodzone o dwa lata po wypiciu jednej buteleczki. Możliwe delikatne zawroty głowy i wymioty, ale czego nie robi się dla młodości! |
![]() |
Kasvot - 70m // Dostępność: 4 porcji
(Zmiana wyglądu)
Tutaj niezbędne było nieco wysiłku. Po paru nieudanych próbach udało się stworzyć eliksir, który zmienia całkowicie cały wygląd psa. Poczynając od wzrostu, kończąc na kolorze sierści, nie poznała by cię nawet własna matka. Zużywa się na niego abtenit, togrociec, nieco krwi zwierzęcej i krzyżownice. Nie da się ustalić, jak będzie się wyglądać po przemianie, jest to niezależne od genów, całkowicie losowe i nieodwracalne. |
![]() |
Ilo - 50m // Dostępność: 7 porcji
(Bycie szczęśliwym)
Mówi się, że szczęścia nie można kupić. To nieprawda, wystarczy jedynie 50 monet! Jedna porcja tego naparu z liści brzozy, kosasieca pstrego oraz paru ziół, którym nazw nie nadano, a będziesz przez cały dzień chodził jak zaklęty. Cały świat wydaje się wtedy piękny, a ty ewentualnie możesz zdawać się trochę rozmarzony, ale nikt nie powinien raczej zauważyć nic dziwacznego. |
![]() |
Kahvia - 45m // Dostępność: 7 porcji
(Pobudzenie)
Czasami po prostu za dużo się dzieje, a ty potrzebujesz więcej godzin w dobie. Niestety, tego nie możemy zapewnić, ale za to odpowiedni eliksir zapewni ci dodatkowe uderzenie energii. Komu potrzebny jest sen, jeśli może wypić ten żółty płyn i biegać, niemal jak na sterydach, przez cały dzień. Cała buteleczka zapewni ci pobudzenie przez siedem dni, ale nie zaleca się wypijać wszystkiego na jeden raz. Wytworzenie tego płynu wymaga trochę wąkrota i paru innych ziół, ale nie jest to zbyt skompliokwane. Należy pamiętać, że do efektów ubocznych zaliczają się: długotrwała bezsenność, przemęczenie i poczucie znużenia, po zakończeniu działania eliksiru. |
![]() |
Ripus - 20m // Dostępność: 9 sztuk
(+1 do charyzmy)
Zwiedzając tereny wiele osób zapuściło się na cmentarz. Tam, w zniszczonych przez czas (lub coś innego) grobach można było zastać przerażające widoki. Kości, stare ubrania, a w niektórych przypadkach też wisiorki. Wydawały się one być dość popularne wśród średnio zamożnej ludności, bo znaleziono ich całkiem sporo. Historie mają niczym z horroru, ale trzeba przyznać, że dodają uroku. |
![]() |
Tikku - 25m // Dostępność: 9 sztuk
(+1 do siły)
W starych chatach można znaleźć wiele różnych, ciekawych rzeczy. Najlepszym przykładem jest masa niewielkich noży, które znaleźliśmy poukrywane w różnych starych szafkach, położone pod stołami czy zostawione na widoku. Zostały one pozbierane i złożone na rynku w niewielkiej cenie. Nie zrobią dużej krzywdy, jeśli nie będą we wprawnej łapie, ale zawsze lepiej mieć ostrze przy sobie. |
![]() |
Viitta - 20m // Dostępność: 8 porcji
(+1 do kondycji)
Stare, materiałowe pelerynki zapewne należały do jakiś dzieci wiele, wiele lat temu. Zachowały się w całkiem dobrym stanie, mają tylko parę dziur tu i tam. Są one świetną osłonką od deszczu i zimna. Od razu lepiej spacerować, gdy nie leje ci na łeb. |
Przedmioty-niespodzianki
Przedmioty, które zostały odnalezione podczas podróży lub już na terenie wioski. Nieznane jest ich działanie. Może okazać się, że są bezużyteczne lub mają wielką moc. Jakiś czas po nabyciu przedmiotu zostanie wyjawione, co daje nam przedmiot. Innymi słowy kupuje się takiego kota w worku.
![]() |
Valehdela- 70m // Dostępność: 2 sztuki
(Nieznane właściwości)
Para identycznych diademów została znaleziona na ziemiach kościoła, zakopana płytko w ziemi i przykryta kamieniem. Psy, które je przyniosły, skarżyły się na uczucie palenia w gardle i ogólne złe samopoczucie. Nie znaleziono na razie żadnych innych właściwości, ale nie udało się jeszcze nic ustalić. Na razie postanowiono oddać przedmiot do sprzedaży. |
![]() |
Avain - 30m // Dostępność: 5 sztuk
(Nieznane właściwości)
Pęk klucz, znaleziony w piwnicy jednego z bardziej zniszczonych budynków przy rynku. Sprzedawane oddzielnie, jeszcze nie udało się znaleźć żadnego miejsca, gdzie mogłyby pasować. Możliwe, że odpowiednie drzwi już od dawna nie istnieją, ale może ktoś postanowi sam poszukać, czy do czegoś się przydają. |
CZARNY RYNek
Oficjalnie go nie ma. Nie wiadomo, kto właściwie nim kieruje, ani gdzie można nabyć te przedmioty. Ktoś musi je składować, ale nie wiadomo kto. Informacje o przedmiotach i cenach przechodzą z pyska do pyska. Jeżeli chcesz coś kupić, zostaw z tyłu swojego domku odpowiednią kwotę pieniężną i informację, co cię interesuje. W przeciągu dwóch dni dostaniesz przedmiot.
Zaleca się bycie dyskretnym.
Zaleca się bycie dyskretnym.
![]() |
Rotamryk - 45m // Dostępność: 4 sztuk
(Lekka trucizna)
Lekka trucizna, nie spowoduje trwałych uszkodzeń, nie należy się martwić. Smakuje lekko słodko, więc trzeba uważać do czego się ją dodaje. Jedna dawka i pies ma zapewniony dzień wymiotów, bólu głowy i skrętu kiszek. Bardzo ciężko funkcjonować jest w takim stanie, a jednocześnie symptomy podobne są na tyle do zatrucia pokarmowego, że nie powinny nikogo zaniepokoić. Jedna dawka starcza na dwadzieścia godzin, nie należy podawać więcej niż pięciu dawek, wtedy zaczyna robić się to podejrzane. Wiadomo, że ma w sobie norteniec, bieluń, narcyza i tak zwane “inne substancje nieprzyjemne”. |
![]() |
Totuus - 60m // Dostępność: 3 sztuk
(Mówienie prawdy)
Każdy ma prawo do wstrzymania się od głosu, ale nie po wypiciu tej substancji. Wiadomo tylko, że potrzebne jest do stworzenia go języcznik, pogłosek i nieznane substancje. Siedem kropel działa trzy godziny, maksymalnie można podać komuś trzy porcje, żeby nie spowodować stałych uszkodzeń w umyśle. Chociaż, jeśli podajesz komuś nielegalną substancję, która zmusza go do mówienia prawdy, chyba niespecjalnie przejmujesz się jego późniejszym stanem. |
Zniżki Stanowiska opiekuńcze mają zniżkę 20% na eliksiry na zwykłym rynku - pomagają je wytworzyć. Stanowiska wojskowe mają prawo mieć więcej niż jeden sztylet - są niezbędne do walki Stanowiska gastronomiczne dla nich przedmioty z czarnego rynku są tańsze o 10 monet - nieznany handlarz zawsze bierze od nich mniej monet. Stanowiska architektoniczne mimo zabraknięcia na rynku danego przedmiotu, mogą kupić go przed innymi na tydzień przed następnym uzupełnieniem "zabierając go" z puli - pomagają odnajdować przedmioty w trakcie remontów. Stanowiska niezależne mogę zwrócić przedmiot-niespodziankę po wyjawieniu jego działań i otrzymać zwrot pieniędzy - są najbardziej różnorodną kategorią, a również zasługują na ułatwienia
♦️♦️♦️
Oba rynki są uzupełniane wraz z czystką. Przedmioty można przekazywać między sobą, przy czym powinno być to chociaż wspomniane w opowiadaniu przez postać. Wszystkie nieużyte przedmioty można zwrócić na rynek zwykły i otrzymać 3/4 ceny przedmiotu z powrotem. Zwroty nie działają z Czarnym Rynkiem oraz z przedmiotami-niespodziankami, gdy ujawnione będzie już ich działanie. |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz